بررسی علل شکست و جدایی در روابط زناشویی در گپچه



 علل شکست و جدایی در روابط زوجین چیست؟

هیچ رابطه ای از مشکلات در امان نیست و مشکلات می توانند تاثیر منفی بر روابط شما داشته باشند. 

زن و شوهرهایی که مشکل زناشویی دارند هر روز تصمیم به طلاق یا جدایی می گیرند. اینکه آیا ازدواج از این مشکلات جان سالم به در ببرد یا نه ؛ بستگی به میزان مشکل و نحوه برخورد زوجین با آنها دارد.

مشکلاتی اعم از :

خیانت

اعتیاد

مشکلات مالی

ارتباط ضعیف 

دعواهای مداوم

افزایش وزن

داشتن انتظارات بالا

صمیمیت ضعیف 

زوج هایی که می توانند با یکدیگر کار کنند و اختلافات را حل کنند ، به احتمال زیاد می توانند ازدواج خود را نجات دهند ، اما زوج هایی که مهارت حل اختلاف ندارند باید از مشاوره طلاق تلفنی کمک بگیرند درعیر این صورت ممکن است خود را در جدایی یا طلاق ببینند .

جدایی زمانی اتفاق می افتد که یکی از طرفین از نظر جسمی از شریک دیگر خود فاصله می گیرد اما هنوز در یک پیوند قانونی ازدواج با او در ارتباط است. همچنین برای زوج های متاهل یک وضعیت نیمه راه محسوب می شود زیرا هر دو همسر با یکدیگر نیستند ، اما به طور کامل مجرد نیستند و در بازار نیستند.

جدایی با قوانین ، مقررات ، مورد بحث است که هر دو طرف باید از آنها پیروی کنند. این جدایی همچنین فضا را برای هر دو شریک فراهم می کند و شانس آشتی آنها را افزایش می دهد.

و حالا سعی داریم برای مشکلاتی که باعث جدایی و طلاق زوجین میشوند و در بالا نیز آنها را برایتان ذکر کرده ایم توضحیح مختصری داشته باشیم : 


1. خیانت :


بیشتر ازدواج هایی که به جدایی ختم می شوند به دلیل نبود وفاداری و وجود روابط خارج از ازدواج است .

خیانت اغلب به عنوان وابستگی عاطفی به دیگری غیر از همسر شما شروع می شود و سپس به یک رابطه فیزیکی تبدیل می شود.


2. اعتیاد :


به گفته ی روانشناسان ؛ فردی که به مواد مخدر وابسته شده باشد کم کم نقش و جایگاه خودش را در میان خانواده از دست میدهد .

فرد معتاد برای رفع نیاز خودش و تامین مواد مخدر به فروش وسایل منزل دست میزند و گاهی هم ممکن است زیور الات کودک یا همسر خود را پنهانی بردارد و همه ی این کارها باعث میشود همسرش از او خسته شود و به فکر جدا شدن از او بیفتد ، همچنین در این موارد دادگاه نیز حق را به همسر فرد معتاد خواهد داد .

پس تا دیر نشده است سعی کنید با کمک مشاور اعتیاد گپچه، خود را از مصرف مواد مخدر نجات دهید و به آغوش گرم خانواده تان برگردانید .


3. مشکلات مالی :

همه چیز در مورد پول می تواند نقش مهمی در از بین بردن ازدواج داشته باشد ، مانند عادات مخارج متفاوت ، هزینه های متفاوت مالی و نرخ های مختلف حقوق و دستمزد ممکن است باعث ایجاد نزاع قدرت بین مردم شود.

حتی کمبود پول می تواند یک خانواده شاد را مختل کند .


4. ارتباط ضعیف :

داشتن ارتباط موثر در ازدواج بسیار مهم است و اگر وجود نداشته باشد ، ازدواج می تواند منجر به سرخوردگی و ایجاد کینه شود.

ارتباط ضعیف می تواند بر همه جنبه های یک رابطه تأثیر بگذارد. از سوی دیگر ، ارتباط قوی می تواند منجر به ازدواج قوی شود.

فریاد زدن به همسر ، اظهارنظرهای ناخوشایند ، صحبت نکردن در تمام طول روز ، همه راههای ارتباطی ناسالم و ضعیفی است که زوجین هنگام ازدواج ممکن است با آن روبرو شوند .


5. دعواهای مداوم :

بحث و جدل تقریباً در مورد همه چیز می تواند شما را از یکدیگر خسته کند.

مشاجره در مورد کارهای خانه ، بچه ها ، شام به راحتی می تواند نقش مهمی در ، از بین بردن رابطه شما داشته باشد ؛ بدون اینکه شما حتی بدانید.

اغلب اوقات همسران از پذیرفتن مشکل خودداری می کنند و در عوض اشتباهاتی را از گذشته مطرح می کنند تا دعوا ادامه یابد.


6. افزایش وزن :

عدم مراقبت از ظاهرتان ، نیز می تواند یکی از دلایل اصلی انتخاب افراد برای جدایی باشد.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد متاهل در نهایت خیانت می کنند.

وقتی زن یا شوهر مراقبت از خود را متوقف می کنند ، شرکای آنها دیگر احساس جذب نمی کنند و این باعث می شود آنها در جایی اشتباه به دنبال جاذبه باشند ، مشکل در ظاهرتان نیز باعث ایجاد مشکلات در صمیمیت می شود.


7. داشتن انتظارات بالا :

داشتن انتظارات غیرواقعی می تواند فشار زیادی به همسرتان وارد کند ،هنگام ازدواج باید درک کنید که همسرتان فقط یک انسان است و ممکن است اشتباه کنند،داشتن انتظارات غیرممکن ؛ زندگی زناشویی شما را به ناامیدی میکشاند و به زودی کینه به دنبال خواهد داشت.


8. صمیمیت ضعیف

صمیمی بودن یک ضرورت برای یک ازدواج شاد و کامل است.

عدم احساس ارتباط با شریک زندگی شما می تواند رابطه شما را خراب کند و باعث شود شریک زندگی شما احساس کند که با یک هم اتاقی زندگی می کند نه با یک همسر.

صمیمیت نه تنها فیزیکی بلکه احساسی نیز هست ؛ اگر در زمانی که همسرتان به شما نیاز دارد در کنارش نباشید ،  به راحتی می تواند او را مجبور به جدایی کند.

همه مشکلاتی که در بالا ذکر شد مشکلات بسیار رایجی هستند که زوجین در ازدواج خود با آن روبرو می شوند. 

اگرچه اینها مشکلاتی هستند که می توانند منجر به جدایی شوند ، اما می توان بدون گرفتن چنین تصمیم سختی ، آنها را حل کرد و برای حل آنها گام برداشت . این مشکلات را می توان فرصتی برای یادگیری ، هماهنگی ، رشد خود دانست.

زوج های باهوش می دانند که ازدواج مانند : یک خیابان دو طرفه است ، زیرا برای داشتن زندگی عاشقانه و سالم ، هر دو طرف باید برای آن زمان ، فضا و عشق بگذارند . این مسائل می تواند استرس را در زندگی شما ایجاد کند ، اما این شما هستید که باید بدانید چگونه با این استرس کنار بیایید .

برای همه ی موارد ذکر شده میتوانید به مشاوره آنلاین روانشناسی گپچه نیز مراجعه کنید و برای حل مشکلات خود از راهکارهای روانشناسان وبسایت گپچه بهره مند شوید .

نظرات